Over Crowdcom

Bij Crowdcom bereiden we je voor op drukte, zodat jij de tijd hebt om beslissingen te nemen. Alles voor een veilig en ontspannen event. 

Inspireren & informeren over crowdmanagement

Ondernemer Marijn Roelofsen startte Crowdcom in 2008, het jaar waarin Amy Winehouse nog leefde en de hitlijst domineerde met Valerie. “Ik kreeg door mijn werk in de evenementenbranche steeds vaker te maken met veiligheid én de vraag: ‘Hoe druk is het hier nou eigenlijk?’ Met de oprichting van Crowdcom – inclusief de realisatie van een mooi telsysteem – hielp ik organisaties met die vraag.

Uiteindelijk zijn we een maatje breder gegaan: met het samenstellen van complete centrale posten op maat én het aanbieden van software om eenduidige en real-time data te monitoren en analyseren.”

Van een bonte verzameling aan gegevens naar één centrale post

Bij Crowdcom beginnen we met het meten van bezoekersstromen. Waar is het druk? Waar komen mensen vandaan? Waar gaan ze naartoe? Om inzicht te krijgen, plaatsen we sensoren op allerlei plekken op het (festival)terrein, in het gebouw of in de openbare ruimte. Uiteraard is privacy een van onze belangrijkste pijlers: bezoekers worden nooit (herkenbaar) geregistreerd. Samen denken we na over crowdcontrol en komen we tot oplossingen!

Vaak zien we nog veel meer. Welke toiletten weinig gebruikt worden bijvoorbeeld, of hoe lang een visitatiemoment per bezoeker duurt. Wat die informatie oplevert? Je kunt erop sturen. Dat leidt bijvoorbeeld tot:

  • Meer beleving, veiligheid en comfort voor bezoekers
    Door minder drukte, een fijner klimaat, minder decibellen óf mindere file op de terugweg beloon je je bezoekers direct!
  • Het efficiënter inzetten van je personeel
    Bijvoorbeeld: minder schoonmaak bij toilettenblok-zuid, meer bij visitatie op zaterdag. Doordat je meer weet, kun je het anders organiseren.
  • Het (op)bouwen van minder faciliteiten
    De minst bezochte bar kan weg bijvoorbeeld. Dat scheelt tijd, kosten én personeel.
  • Meer kaartverkoop door meer inzicht
    Zitten bezoekers op een andere plek dan je denkt? Blijft een groot deel bijvoorbeeld langer op de camping dan je dacht? Dan kun je bezoekers beter spreiden en dus meer kaarten verkopen.
Defqon

Eenduidige informatie op de centrale post

Marijn: “Hoe tof is het, als je een centrale post kan maken, die helemaal past bij je crew en evenement. Daarvoor ontwierpen wij het event dashboard: een systeem waarop alle informatie samenkomt zodat iedereen hetzelfde ziet en je met het team samen beslissingen neemt op basis van dezelfde informatie.”


Wil je meer weten?
Onze kennis en ervaring zetten wij in om organisatoren, gemeentes en veiligheidspartners te helpen bij het organiseren van een veilig en ontspannen evenement. Neem contact op of kom een keer langs op onze locatie in Hedel.

Vertrouwd door

Serviceteam op locatie

Reken op vakkundige installatie, waar ook ter wereld.

Binnen 48 uur een offerte

Ontvang razendsnel een offerte, afgestemd op jouw wensen.

Grootste voorraad van NL

Alle sensoren en workstations komen uit eigen voorraad.

Veilige systemen

Dankzij versleuteling en gecertificeerde hosting partijen