Onze werkwijze

Crowdcom heeft zich gespecialiseerd in publiekstellingen en crowdmanagement voor evenementen, publieke gebouwen en stedelijk gebied. Onze werkwijze komt voort uit ons werk als technisch producent van grootschalige evenementen, we staan net als u met onze voeten in de klei. Tijdens producties ontstond de vraag naar bezoekerstellingen en analyse tools. Bij gebrek aan een passend product in de markt zijn wij zelf gaan ontwikkelen, met het online Event Dashboard van Crowdcom als resultaat.

Video analyse als telsysteem

Crowdcom gebruikt video analyse systemen om publiek te tellen. Ons systeem vertaalt de beweging en hoogte van personen in teldata. We gebruiken verschillende type sensoren en kiezen voor elke opdracht de juiste sensor. Het voordeel van het gebruik van video analyse is vrijheid die de bezoeker behoudt. Er zijn geen poortjes nodig om te tellen, geen obstakels of belemmeringen. Bovendien tellen we met 1 sensor een looproute in twee richtingen. We bieden een ‘tellocatie’ aan als een doorgang tot 15 meter breed. De sensor hangt ongeveer 5 tot 7 meter boven publiek aan een portaal, lantaarnpaal, trussconstructie of staalkabels.

 

Privacy eerst

We slaan geen beelden op, traceren geen persoonlijke gegevens (zoals een MAC adres of WIFI connectie) en werken uitsluitend binnen de kaders van de AVG.  Onze sensoren zetten hoogtemetingen direct om in tellingen. Versleuteling is niet nodig. De schakels van sensor naar het dashboard hebben we beveiligd volgens de laatste standaarden. We leggen u graag uit hoe we dat doen in deze brochure.

Aandacht voor details

Nauwkeurig tellen vraagt om een goede voorbereiding. Crowdcom besteed daarom veel aandacht om samen met u een goede tellocatie te bepalen, de looproutes in kaart te brengen en stroom en een ophangpunt te organiseren. We vragen u om 24 uur voor show alle stroomvoorziening en ophangsystemen gereed te hebben. Daarna hebben we gemiddeld 2 uur nodig per tellocatie om te kalibreren . Voor onze projectvoorbereiding hanteren we ongeveer 3 werkdagen voorafgaand aan een project. We gebruiken de tijd voor inrichtingsvoorstellen, het opbouwen van uw persoonlijke dashboard, het instellen van onze systemen en eventueel een locatie bezoek.

Software as a Service

De software die Crowdcom gebruikt is volledig in eigen beheer ontwikkeld.  Wij hanteren daarom zogenaamde SaaS voorwaarden voor onze dienstverlening. U koopt dus geen software, maar gebruikt onze software tijdelijk ten behoeve van uw evenement. Onze software is beschikbaar in vier verschillende pakketten met elk eigen mogelijkheden en voorwaarden. U kunt kiezen voor LIVETODAYANALYTICS en REPORT. Wij updaten het Event Dashboard continue, voeren wijzigingen door en zorgen ervoor dat onze dienstverlening steeds verbeterd.

 

Redundant netwerk

Crowdcom gebruikt primair een LTE netwerk voor de data overdracht via een VPN verbinding naar onze servers. Bij mogelijke time-outs wordt verbinding gezocht via 3G of zelfs 2G netwerk. Voor volledig redundant systemen bieden we aan om van een vast LAN netwerk gebruik te maken. Verder wordt alle teldata altijd lokaal opgeslagen en kunnen we ook na afloop van het evenement ruwe data converteren naar het Dashboard.

Servicedesk

Crowdcom monitort alle telsystemen automatisch. Wij controleren op spanning (stroom) , netwerk (verbinding), lichtsterkte en ook op afwijkende tellingen. Indien nodig nemen wij met u contact op om problemen op te lossen. Onze servicedesk is tijdens werkdagen geopend voor alle vragen met betrekking tot de tellingen en storingen. Wilt u niets aan het toeval overlaten? Crowdcom biedt uiteraard ook support aan op uw locatie. Neemt u daar vooral gebruik van, u haalt zomaar jaren aan crowdmanagement ervaring in huis.

 

Wilt u meer weten over onze werkwijze? We leren u graag kennen. Maak vrijblijvend een afspraak.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact met ons op